דרמה: רה"מ נתניהו פיטר את שר הביטחון גלנט

שלמה ריזל ואיתי גדסי 1 Comment on דרמה: רה"מ נתניהו פיטר את שר הביטחון גלנט

על רקע נאומו נגד הרפורמה המשפטית: ראש הממשלה נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון גלנט

צילום: Erik Marmor/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה פוליטית: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (ראשון) להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט. זאת, על רקע נאומו של גלנט אמש, בו קרא לעצירת הליך חקיקת הרפורמה המשפטית בשל הפגיעה החמורה בצה"ל נוכח תופעת הסרבנות.

נתניהו זימן הערב את השר גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה, בעת שהוא נמצא בביקור מדיני בחו״ל. בסביבתו של נתניהו טוענים כי השר גלנט לא תיאם את דבריו עם רה״מ מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון.

תגובות חריפות באופוזיציה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "פיטוריו של שר הבטחון, יאב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בבטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בבטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הבטחון. נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה".

שר הביטחון לשעבר ויו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ: "בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס".

שר המשפטים לשעבר ח״כ גדעון סער: "החלטת נתניהו לפטר את שר הבטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף, המעידה על העדר מוחלט של שיקול-דעת. אין תקדים בתולדות ישראל לשר בטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה".

"ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי", נאם אמש גלנט. "בשליחות מדינת ישראל, במדי צה"ל, סיכנתי את חיי עשרות פעמים. וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם כל מחיר. האיומים סביבנו גדולים, בזירות רחוקות וסמוכות. בימים אלו, יותר מתמיד, אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים חסרי תקדים.

"כשר הביטחון, אני אומר בצורה ברורה – השסע ההולך ונפער בחברה, חודר אל תוך צה״ל. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי. צריך שינוי במערכת המשפט. מארג היחסים בין הרשות השופטת, לבין הממשלה והכנסת דורש איזון. זה יחזק את הדמוקרטיה ויגביר את אמון הציבור".

"בימים ובשבועות האחרונים, הצגתי את תמונת המצב הביטחונית, נימקתי והבהרתי – למען ביטחון ישראל, למען בנינו ובנותינו: בעת הזו, חייבים לעצור את תהליך החקיקה ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור את ההפגנות והמחאות – ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור כל גילוי סרבנות המכרסם בכוחו של צה״ל".

מוקדם יותר היום הכחישו בלשכתו של ראש הממשלה את הדיווח לפיו השא יואב גלנט ביקש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני כמה פעמים בימים האחרונים, אך נתקל בסירוב. בלשכה הדגישו כי בניגוד לדיווחים, לא הייתה כל בקשה מהשר לכנס את הקבינט.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    סוף לאשלית ממשלת ימין